Evaluatie Architectuur
Evaluatie CKV Architectuur
Inhoud:
· De theorie in de les (wat je ervan vond en wat je ervan geleerd hebt)
· De culturele activiteit (wat je ervan vond en wat je ervan geleerd hebt)
· Het maken van de praktische opdracht (wat je ervan vond en wat je ervan geleerd hebt)
· Het presenteren van die opdracht aan de klas (wat je ervan vond en wat je ervan geleerd hebt)
· De presentaties van andere groepen (welke twee vond je goed en welke niet)
De theorie in de les (wat je ervan vond en wat je ervan geleerd hebt):
De theorie in de les vond ik wel goed. Dit komt doordat architectuur mij in het algemeen wel aardig aanspreekt. We hebben geleerd wat voor soort vormen er zijn in de architectuur. Hierbij hebben we ook geleerd wat een voorgevel etc is. Ook hebben we geleerd over de verschillende stijlvormen van oude gebouwen zoals: de stijl, renaissance en oudheid etc. Over die stijlvormen hebben we ook geleerd wat het inhoudt en waaraan je kunt zien dat het uit een bepaalde stijlperiode komt.
De culturele activiteit (wat je ervan vond en wat je ervan geleerd hebt)
Ik vond de culturele activiteit wat minder omdat ik dacht dat we naar een ouderwets gebouw gingen( dit spreekt mij meer aan). We hebben wel veel geleerd een aantal dingen daarvan zijn: waar heeft de architectuur van het gebouw laten lijden, wat voor materialen zijn er gebruikt, wat er op valt aan de constructie van het gebouw, wat is de grondvorm van het gebouw, hoe erg valt het gebouw op in de omgeving en valt de façade op.
Het maken van de praktische opdracht (wat je ervan vond en wat je ervan geleerd hebt)
Dit vond ik nogal saai omdat we best wel wat moesten doen en ik er niet altijd zin en de tijd voor had. We hebben natuurlijk wel dingen geleerd zoals: We hebben geleerd wat voor soort vormen er zijn in de architectuur. Hierbij hebben we ook geleerd wat een voorgevel etc is. Ook hebben we geleerd over de verschillende stijlvormen van oude gebouwen zoals: de stijl, renaissance en oudheid etc. Over die stijlvormen hebben we ook geleerd wat het inhoudt en waaraan je kunt zien dat het uit een bepaalde stijlperiode komt. Alles dus een beetje van de theorie in de lessen.
Het presenteren van die opdracht aan de klas (wat je ervan vond en wat je ervan geleerd hebt)
Dit vond ik wel een van de leukste onderdelen omdat je ook ziet wat anderen maken en wat zij ervan vonden. Het was vooral wel grappig om te zien dat sommige het amper voorbereidt hadden. Zelf heb ik er ook van geleerd om voor dit soort dingen wat meer te doen.
De presentaties van andere groepen (welke twee vond je goed en welke niet)
De presentaties van de groepen waren wel goed over het algemeen. Die van Christoph vond ik echt geniaal, hij had niks voorbereidt maar kon er nog zo’n lang en goed verhaal uit krijgen. Die van Karin was ook goed misschien een beetje te lang maar alles wat er in moest zitten zat erin. De wat mindere waren die van Joël en Denzel. Joël had de verkeerde opdracht voorbereid en Denzel had zich niet aan de opdracht gehouden.